Min motivasjon for å komme igang med vinterpadling

For meg er nøkkelen til et aktivt turliv at jeg har variasjon. Jeg holder ikke på med bare noen få aktiviteter, men ønsker å oppleve mest mulig og ulike aktiviteter. 

For et par år siden var jeg så heldig å få prøve kajakk for første gang. I utgangspunktet trodde jeg ikke at det kom til å være spesielt siden jeg i mange år har padlet kano på båda vann og hav - gjett om jeg fikk meg en overraskelse!!!

Når du sitter i en kajakk opplever du å bli mer ett med havet. Du kjenner tydeligere bølger og bevegelser i kroppen, og du glir smidig, hurtig og lydløst gjennom vannet. Alt blir så nært!

Jeg har kun padlet på sommertid, men har som mål at jeg skal få kjøpt noen padleklær, gjennomført et sikkerhetskurs og få tatt meg noen vinterturer på slutten av dette året. Her er noen videoer fra kajakkpadlere som holder til i mitt område. Se og forstå hvorfor jeg er motivert. Jeg har bare ett ord: WOW!!!!

 
Her er en annen video som viser hvor tett en kan komme innpå spekkhugerne som i disse dager trekker inn mot land i jakt på silda:




 

Den største forhandleren av kajakk-utstyr og kurstilbyderen i mitt område er Tequila Sports Beyond AS. De selger også via nettbutikk

Valhall Opplevelsessenter har laget denne flotte videoen fra vinterturer i naturen her:

Previous
Next Post »
0 Komentar