Lær bedre skiteknikk

Som alle andre normenn er jeg født med ski på beina. Jeg var ikke mange årene før jeg fikk mine først ski, og siden har det vært mange og lange skiturer. Jeg var derimot ikke en av de som trente eller konkurrerte på ski. Det førte til at det aldri var noen som justert skiteknikkene mine. Det går fremover og det går rimelig fort i sporet, men jeg vet at jeg kan komme meg like fort fremover - om ikke fortere - med bruk av mindre energi.

Jeg har bestemt meg for å gjøre noe med det og forbedre skiteknikken min.

Her er skilandslagets samling av teknikkurs. Se videoene og kom deg ut og tren - det skal jeg!



Skilandslagets teknikkurs 1: Diagonalgang på flate og bakke

Skilandslagets teknikkurs 2: Dobbelsttak uten fraspark

Skilandslagets teknikkurs 3: Dobbelttak med fraspark

Skilandslagets teknikkurs 4: Fiskebein

Skilandslagets teknikkurs 5: Dobbeldans og padling

Klassisk staketeknikk med Bjørn Dæhlie

Klassisk skiteknikk med Trude Dybendahl

Få til bedre skiteknikk - Diagonal

Få til bedre skiteknikk - Dobbel dans

Få til bedre skiteknikk - Enkel dans

Få til bedre skitenknikk - Padling

Få til bedre skiteknikk - Staking

få til bedre skiteknikk - Dobbeltak med fraspark
Previous
Next Post »
0 Komentar